Acești șoferi vor primi amenzi mai dure. Despre ce este vorba

de: Mădălina Bahrim
24 08. 2021

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, avertizează șoferii de TIR asupra faptului că, de acum încolo, controalele se vor desfășura după reguli mai dure.

Recent, Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier – I.S.C.T.R. a desfășurat o serie de controale, în cadrul cărora au fost date amenzi de peste 1,7 milioane de lei transportatorilor de marfă din țara noastră.

Sunt vizați în special șoferii care transportă lemne

Ministrul Cătălin Drulă susține că, în special, sunt vizați de controale mai dure șoferii care au încărcătură cu lemne.

Potrivit lui Cătălin Drulă, timp de 6 zile, fără întrerupere, 16 echipaje au verificat pe A1 și pe DN1 601 vehicule și 41 de operatori economici, aplicând sancțiuni de peste 1,7 milioane de lei (1,3 milioane de lei pentru transportatorii de marfă și 400.000 de lei pentru operatorii economici).

Controalele s-au desfășurat în ritm intens, cu sute de șoferi verificați de autorități.

Conform cifrelor oficiale furnizate de Ministerul Transporturilor, 226 de vehicule au fost cântărite, 154 de vehicule au fost imobilizate (prin reținerea plăcuțelor de înmatriculare), până la intrarea în legalitate, 226 de procese verbale de constatare a contravențiilor au fost întocmite, 257 de contravenții au fost sesizate, 6 dispozitive de manipulare au fost descoperite (acestea modifică datele înregistrate de tahografele montate la bordul vehiculelor de transport de marfă, cu consecințe periculoase pentru siguranța rutieră și șoferi).

„Aviz amatorilor: aceste controale se fac în sfârșit pe bune. Nu le vom opri, ba din contră – am cerut I.S.C.T.R., care are o nouă conducere începând cu luna iulie, să accelereze ritmul lor și să le extindă în absolut toată țara. Doar așa putem proteja infrastructura și susține transportatorii de bună-credință”, a transmis ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

De asemenea, acestea nu e singura noutate pentru șoferii români, anunțată de curând de ministrul Drulă.

Potrivit oficialului de la Transporturi, își dorește să taxeze transportul rutier greu pe teritoriul țării noastre. Spre deosebire de situația de la ora actuală, acesta va fi taxat în funcție de kilometrii parcurși. Dacă totul merge bine, noul sistem va fi implementat la finalul lui 2023. Promisiuni pe marginea acestui subiect au fost incluse în PNRR și trimise la Bruxelles.

„E vorba de ceva destul de firesc în toată Europa: în ceea ce priveşte traficul greu, maşinile de peste 7,5 tone: camioane, tiruri, autocare şi aşa mai departe, în aproape toată Europa, dacă nu mă înşel în 23 din 27 de state membre, se taxează folosirea reţelelor de drumuri naţionale, de autostrăzi, nu pe timp, ca în România, unde cumpărăm o vignetă care e valabilă o zi, o săptămână, o lună, un an, ci pe distanţa parcursă. Chiar şi ţările de lângă noi – Bulgaria, Ungaria, Austria, folosesc deja acest sistem. E vorba ca şi noi să facem această trecere, pentru traficul greu”, a afirmat Cătălin Drulă.